tirsdag 29. mars 2011

Kontstrikk og ny flettebok!

Har siden sist lært meg å strikke kontstrikk, som er en strikketeknikk fra Finnskogen. Kjempe gøy å lære gamle teknikker, og at de blir tatt vare på! Dette skal da bli en lue, så jeg er veldig spent på resultatet :) Det er strikket i Freestyle fra Dalegarn på pinne nr.4. Er snart ferdig, så håper mottageren blir fornøyd med gaven!

Så fikk jeg en ny bok i posten igår. Den har jeg gledet meg til lenge! Har hatt så lyst å lære meg å flette fint, så nå er det bare å øve, for i denne boka er det 50 forskjellige flettemåter forklart med bilder! I tillegg fikk vi med hjelpepinner og markører.


Så å strikke en kannevarmer f.eks ser ut til å bli en kjempe fin gave, for det virker virkelig trivelig! Får krysse fingrene (og pinnene) for at dette får jeg til, og at de kanskje har en fin gammel te-kanne på bruktbutikken :)

Ellers så er babykjolen så å si ferdig. Har igjen å feste noen tråder og heklekant rundt halsen. Så er kragen påbegynnt, så er ikke lenge til denne kan pakkes inn!


På heklekanten piffet jeg det opp litt med perler. Blir litt ekstra fint da synes jeg, og det blir enda mer spesielt. Gleder meg til å se om mottager blir fornøyd med denne!


Her ser dere en annen sengemat jeg har begynnt såvidt på. Det er de samme pinnene som den andre kjolen, 2,5 og 3, så da har jeg overlappet litt, slik at arbeidet er ferdig før bytte av pinne.

Siden vi skal flytte til påske, så måtte vi få tak i ny postkasse, siden vi bare har lånt en her vi leier nå. Vi ønsket å gjøre litt stas på postkassen, og leitet som gale etter noen som kunne male på den. Tydeligvis så har nesten alle som malte sluttet. (Hvertfall de vi snakket med). Tilslutt kom jeg på at et vennepar hadde fått en nydelig postkasse i bryllupsgave, så da var det å ringe å hørre om de ennå malte, og om de tok imot bestilling. HELDIGVIS!!! Og hun malte ikke bare blomster og troll, hun malte litt av alt. Siden hun ikke hadde malt lama før, så syntes hun det var gøy å få prøve det, og resultatet! Vel, det er det ikke noe å si på. Vi klarte å se med en gang hvem som var hvem av dyrene, og det ble 100 ganger bedre enn forventet! Tusen TAKK!

Så er vi oppe å ser om lamane så å si hver dag. Hvertfall Gisle, meg kommer det an på dagsformen iforhold til bekkenet. Men Adrian får hilse på, og når han er med så må han opp å se. Virker som han synes det er gøy, og lamane kommer å hilser og snuser. Kjempe koselig!

Nå er det ikke lenge til lamane skal bli klippet, og da gleder jeg meg til å prøve rokken jeg har fått. Det blir morsomt å se om jeg får det til!

2 kommentarer:

  1. Jorunn Nevland så he malt på postkassen?

    Du e kjempe flinke t strikk å hekkling. Eg e ikkje i nærheten av så go du e!

    Gunhild

    SvarSlett
  2. ja, d æ dæ ;) hu va kjempe flinke! :D så sga u laga t et dørskilt på skifer ao t åsse ;)

    takk sga du ha :) he øvd lenge, å får d t meir å meir, så æ bara å øva ;) knall jilt når en bler færige m noge :D

    SvarSlett