tirsdag 1. mars 2011

Kjempe fornøyd tøybleie-bruker!

Ja, det må jeg virkelig si! Liker de bare bedre og bedre. Vi kjøpte tøybleier til lillegutt da jeg ennå gikk gravid. Det hele begynnte med at jeg bestillte Nøstebarn-katalogen. Der solgte de tøybleier, og jeg ble med ett intressert. Etter mye undersøkelser fant jeg noen bleier jeg ville prøve på http://www.levlogisk.no/. AppleCheeks fra Canada ble favoritten.












Disse bleiene sitter godt på barnet, og kommer i to størrelser. De kan brukes ut hele bleieperioden også. Innleggene vi bruker er i bambus, som suger til seg enormt godt all fuktighet. Guttungen har aldri hatt sår stump i sitt 4 månders lange liv.

Ettersom vi ikke bestillte så mange bleier til å begynne med, måtte vi bestille nye. Da ble det Bittitutto tøybleiene. Disse kjennes ut som en myk bamse på utsiden. Det var en annen type innlegg som fulgte med, men vi kan alikevel bruke de andre innleggene også.
Bittitutto bleiene og innleggene suger til seg, føler hvertfall jeg, enda bedre fuktigheten. De er bleiene lillegutt får på seg om natten, og han kan sove alt fra 8-14 timer gjennom natten. Tisset trekkes nedover i det nederste laget, og holder det øverste laget tørrest mulig.


Som mor og forbruker anbefaler jeg tøybleier på det sterkeste. Har barnet bare tisset, kan du spyle innlegget i varmt vann og henge til tørk. Trenger ikke å vaske i maskinen hele tiden. Til bæsjen legger vi i et rispapir oppå innlegget. Det samler så å si alt bæsjen, og du kan bare ta det ut å hive det i do! ;-)

Merker også veldig forskjell på papirbleier og tøybleier. Når lillegutt skal til besteforeldrene får han somregel på seg papirbleie, da de synes dette er litt lettere. Men det er utrolig hvor mye mer tiss barnet lukter med papirbleier enn med tøybleier. Med tøybleiene må du sniffe ungen ganske godt på rumpa for å kjenne noe lukt.

Bleier selges også på http://www.eddabedda.com/ Både denne siden og levlogisk siden selger miljøvennlige produkter til foreldre og barn.

Har bare godord å si rett og slett, og bleiene; de er anbefalt på det sterkeste!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar