tirsdag 24. mai 2011

Huff og huff...

Jaja, bedre sent enn aldri :-) Har hvert tregt med oppdateringer her, men vi har jo flyttet, så det har hvert en del med det, og jeg har hatt veldige bekkenplager... Men alikevel så har jeg rukket å lage noen ting. Det er jo så deilig å mestre det å lage egne plagg og ting til hverdags og fest om så var :-)




Nå kom tydeligvis ikke det store bildet med genseren fram, (har holdt på hele dagen for å laste opp bildene, internetten går så UTROLIG seint...) men dere ser hvertfall at det er en genser. Den måtte jeg lage en hel del lenger iforhold til oppskriften pga Gisle er så lang. Men det gikk bra det, sålenge det ikke var noe mønster det gikk utover. På framsiden er det to lamaer som kikker på hverandre.

På baksiden er det et ganske greit mønster. Det gikk ganske så fort, for det var mange like omganger.

 
Så er det en rosa babykjole jeg har laget til sengemat. Her valgte jeg å lage bølgekant nederst i samme farge som resten av heklefargen.

Disse vottene tror jeg blir kjempe gode! Har ikke helt bestemt meg om jeg vil brodere litt på dem, men det holder kanskje med det mønsteret som er? De er strikket i Big Fabel fra DROPS.


Neste sengemat er en heklet jakke. Ble kjempe fornøyd, og håper bare mottaker også blir det. Denne er heklet i fastmasker frem og tilbake. Gikk kjempe lett!


Her ser dere hvordan formen ble til på jakken. Veldig greit mønster jeg vil bruke igjen.

Genseren er fra STRIKKE-magasinet, kjolen fra Strikk til nøstebarn, jakken fra Hekling og vottene fra Myke masker. Jeg er kanskje litt i overkant glad i oppskriftsbøker og hefter...? Har en hel drøss, men det er jo så gøy, og så utrolig mye fint å lage!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar