mandag 12. september 2011

Dyrsku og bryllup!


På onsdag tok Adrian, Gisle og jeg turen til Risør. Anledningen var bryllup i Nore for våre venner Randi og Åge.

Dermed la vi opp turen til en langhelg, slik at vi fikk besøkt familie i Risør, der min far kommer fra. vi bodde i et gammelt hus vedsiden av min farmor. Der var det som vanlig kjempe koselig! Sommervær fikk vi også, så det kunne ikke blitt bedre!

På torsdagen kom svigermor Solveig og mannen Nils. De skulle passe på Adrian mens vi var i bryllup.
Fredagen kom og vi tok avgårde til Seljord, med Dyrsku'n som mål. Jeg gledet meg til å se husflid! Og jeg må si jeg syntes det var mye fint! Men alikevel så synes jeg at det kunne hvert mer garn ;-P
Uansett så var det en kjempe dag! Adrian oppførte seg eksemplarisk og spiste godt. Han var helt utslitt av alle inntrykkene, så han sovnet ganske fort i bilen på vei hjem ijen.

Det var også kumønstring i Seljord. Og som tidligere år så var det et ektepar fra bygda vår som reiste og stilte ut noen Jersy-kyr. Det er noen korte, små kyr, med dådyr-blikk. De hadde også stillt ut på Jærmessa på Varhaug tidligere i sommer, og vant prisen Miss Jæren, og gikk helt til topps. Det samme gjorde de i Seljord, de gikk rett til topps der og! Her er et bilde av Kåre Sigurd og vinnerkua Natalia fra Tunheim (rett ved Undheim). Bildet er fra Jærmessa.

GRATULERER SÅ MYE TIL DERE!!



Lørdagen kom, og Gisle og jeg gjorde oss klar til å reise i bryllup. Vi hadde beregnet at det kom til å ta ca 4 timer kjøring fra Risør. Halv ti startet vi turen mot Nore kirke. Jeg synes alltid det er gøy å kjøre i Norge, for vi har en så utrolig flott natur, også er det gøy å få se stabbur og gårder andre steder en Jæren. Rundt om i Aust-Agder og Telemark er det mye finere bygg en her hjemme synes jeg.                                                   

Vi ankom Nore kirke ca 13.30, og vielsen startet 14.00. Synes vi beregnet ganske så bra! Gisle var god å kjørte hele veien! Jeg derimot, er veldig flink til å sovne til tider... Hihi                                                      

Jeg må si det at det var et NYDELIG brudepar som entret kirkegulvet! Endelig ble det de to! Og transporten de hadde var en gammel Volvo Amazon... ? Tror det var det bilen het? Det var hvertfall en stilig svart gammel Volvo med, såklart; NYGIFT på skiltet!                                                                                

Etter vielsen reiste vi til Uvdal Alpinsenter. Der hadde de dekket flotte bord, og vi gledet oss! Brudeparet kom ca kl.17, og festen var igang. Fantastisk mat og en deilig hjemmelaget hyllebærsaft! Vi var så mette at vi, eller hvertfall jeg, trillet nesten ut i bilen etterpå hehe. 

                                                                            

TUSEN HJERTELIG TAKK, Randi og Åge, for at vi fikk komme å dele dagen sammen med dere! Og GRATULERER SÅ MYE!! 

Vi var de første som reiste, for det var jo en lang tur hjem til Risør og lille Adrian. Så vi reiste runt 23.30. Det hadde begynnt å regne litt, så vi småløp til bilen og startet turen tilbake. Jeg sovnet selvfølgelig, og Gisle var så god å kjøre hele veien! Men det var et fryktelig uvær. Det høljet ned og lynte volsomt. Flomtendenser kan du si! Vi kom trem rett før 04.00 på natta, og da var det godt å legge seg!                                           

Søndagen gikk med på pakking besøk hos farmor. Så reiste vi hjemover igjen. Og på radioen så hørte vi at det hadde hvert flom i Kragerø, og at en familie hadde blitt evakuert for at hele huset ble fylt med vann ig at en vegg hadde rast ut... Forståelig med det regnet vi opplevde på natta! Håper det blir litt mer tørke nå...

Alt i alt en kjempe kjekk helg med kjekke folk og opplevelser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar